Capacidades relevantes en el desempeño de la innovación de las empresas

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Numerosas capacidades comerciales pueden apoyar potencialmente las actividades de innovación y el éxito económico de las innovaciones. Cuatro tipos de capacidades que son relevantes en el desempeño de la innovación de las empresas son: Los recursos controlados por una firma Las capacidades de administración general de una empresa, incluidas las capacidades relacionadas con la gestión de actividades de innovación. Las habilidades de la fuerza laboral y cómo una firma administra su capital humano La capacidad de desarrollar y utilizar herramientas tecnológicas y recursos de datos.

Referencias

OECD/Eurostat (2018), Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities, OECD

Publishing, Paris/Eurostat, Luxembourg.

https://doi.org/10.1787/9789264304604-en

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2 comentarios sobre “Capacidades relevantes en el desempeño de la innovación de las empresas

  1. Las organizaciones apuntan a que la innovación sea algo sistemático que pueda gestionarse, medirse y controlarse, por lo que se hace necesario el desarrollo y fortalecimiento de habilidades y capacidades que permitan dicho fin. Aparecen entonces las capacidades de innovación (CI) como las llamadas a cumplir con esta tarea.

  2. It has been long understood that the generation, exploitation and diffusion of knowledge are fundamental to economic growth, development and the well being of nations. Central to this is the need for better measures of innovation. Over time the nature and landscape
    of innovation have changed, and so has the need for indicators to capture those changes and provide policy makers with appropriate tools of analysis. A considerable body of work was undertaken during the 1980s and 1990s to develop models and analytical frameworks for the study of innovation. Experimentation with early surveys and their
    results, along with the need for a coherent set of concepts and tools led to the first edition of the Oslo Manual in 1992, which focused on technological product and process (TPP) innovation in manufacturing. This became the reference for various large scale surveys examining the nature and impacts of innovation in the business sector, such as the
    European Community Innovation Survey (CIS), currently in its fourth round. Results from such surveys have driven further refinements in the Oslo Manual framework in terms of concepts, definitions and methodology leading to a second edition published in 1997 which,
    among other things, expanded coverage to service sectors.

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